Про результати онлайн-опитування щодо організації дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти міста Знам’янка

8ab790b9074fed051af256aa504a66b7_L-compressorВідділом освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради з 06  до 23 квітня 2020 року проводилося онлайн- опитування керівників закладів загальної середньої освіти, педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх батьків щодо організації дистанційного навчання учнів закладів загальної середньої освіти міста. 
Опитування мало на меті дослідити ситуацію з організації дистанційного навчання, а також з’ясувати проблеми, що виникли у батьків, дітей, педагогів.
Станом на 23.04.2020 року участь в опитуванні взяли 180 респондентів. 
З них:
–    3 керівника закладів загальної середньої освіти;
–    29 педагогічних працівників;
–    39 здобувачів освіти (учні 8-1 класів);
–    101 особа з числа батьків.
Проаналізувавши результати онлайн-опитування, можна зробити наступні висновки.

Труднощі та проблеми дистанційного навчання під час карантину
Організаційні та навчальні
•    Відсутність розкладу та/або його неузгодженість.
•    Онлайн-трансляції та комунікація через різні платформи.
•    Невідповідний обсяг завдань і онлайн-уроків (забагато/замало).
•    Діти не розуміють нові теми та пояснення.
•    Відсутній контроль за виконанням завдань та оцінювання.
•    Відсутність живого спілкування з учителями.
•    Батьки не мають достатньо знань, щоб допомогти дітям.
Психоемоційні
•    Відсутність у дітей вміння вчитися самостійно.
•    Низька мотивація до навчання.
•    Напруга через боязнь допустити помилки.
•    Надмірне навантаження учнів.
•    Несприйняття учнями та батьками дистанційного навчання як такого.
Технічні
•    Відсутність чи застарілість комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення в сім’ях та у вчителів.
•    Недостатній рівень IKT-компетенцій у вчителів та батьків.
•    Погана якість інтернет- та/або мобільного підключення.
•    Відсутність єдиної онлайн-платформи для дистанційного навчання.

Нижче можна ознайомитися з результатами онлайн-опитування батьків та здобувачів освіти.

Результати онлайн-опитування батьків щодо організації дистанційного навчання

Кількість респондентів станом на 23.04.2020 р. – 101 особа.

З них:
–    Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 1 ім.Т.Г.Шевченка – 4 %;
–    НВК «Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей» – 47 % ;
–    НВК «Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 3 – гімназія» – 39 %;
–    Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 4 – 3%;
–    Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 6 – 6%;
–    Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 7 – 1%.

За результатами анкетування, на запитання «Чи організоване дистанційне навчання у класі Вашої дитини?» 67% батьків відповіли «так, повністю», 28% – «тільки з окремих предметів», 5% – «ні».

Дистанційне навчання в окремих закладах загальної середньої освіти, в окремих класах  не організовано з української мови та літератури, історії України, фізики, математики, хімії, біології, географії, фізичної культури, трудового навчання.

Для організації дистанційного навчання та спілкування зі здобувачами освіти використовуються різні платформи:
YouTube  – 39%
Viber –  80%
Skype       8%
Zoom        20%
Google Classroom    11%
Телефонні розмови 31%
Дають завдання з підручника/друкованого зошита 52%
Тільки надає завдання 2%
Сайт Інтелект України 5%
Не викристовують нічого  – 1%

Найзручнішими інтернет-ресурсами, за думкою батьків, є Viber, Skype, Zoom.

Чи спланований розклад уроків? Визначені точний час і дати виконання завдань?
64% відповіли, що розклад занять сплановано на тиждень;
25% – частково з оремих предметів;
9% – вчителі дають завдання не систематично;
2% – іноді, визначено дати контрольних завдань.

46% опитуваних батьків відповіли, що дітям подобається організація дистанційного навчання.

50% батьків зазначили, що вчителі повідомляються результати перевірки завдань, 27% – не завжди, 20% – не повідомляють, по 2% вказали, що  оцінювання ведеться тільки  окремих предметів, 1% – не оцінюються взагалі.

Під час дистанційного навчання у 23% батьків не виникає жодних труднощів, у 14% труднощі виникли через поганий або відсутній Інтернет, у 10% відсутній комп’ютер (смартфон), 25% вважають, що вчитель не пояснює або мало пояснює новий матеріал, 56% зазначають, що дітям важко вивчати самостійно новий матеріал, 22% – у дитини відсутня мотивація, 4% батьків, вказали, що не всі вчителі беруть участь у навчанні, дитина самостійно опановує всі предмети. 

Пропозиції  та побажання батьків щодо удосконалення дистанційного навчання
1.    Створення єдиної інтернет-платформи для кожної школи.
2.    Проводити конференц-навчання, скайп-уроки для пояснення нового матеріалу.
3.    Хоч раз на тиждень вчителям виходити на онлайн-зв’язок (zoom) та проводити консультацію з учнями.
4.    Скорегувати час уроків та обсяг завдань, виділити важливе та необхідне для засвоєння учнями теми (якісно, а не кількісно).
5.    Систематичний контроль та єдині вимоги до виконаних завдань, вчасне повідомлення оцінок для підвищення мотивації учнів.
Результати онлайн-опитування здобувачів освіти (8-11 кл.) щодо організації дистанційного навчання

Станом на 23.04.2020 року в опитуванні взяли участь 39 респондентів:

•    84,6% – учні НВК «Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей»,
•    по 5,1% – учні Знам’янської ЗШ І-ІІІ ступенів № 4 та 6,
•    по 2,6 % учні Знам’янської ЗШ І-ІІІ ступенів № 1 ім.Т.Г.Шевченка та НВК  «Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 3 – гімназія».

43,6% відповіли, що дистанційне навчання організовано з усіх предметів, 46,2% – лише з окремих предметів, 10,3% відповіли, що дистанційне навчання відсутнє.

Учні відповіли, що в окремих закладах не організовано дистанційне навчання з української мови та літератури, історії України, фізики, математики, англійської мови, хімії, біології, географії.

Для зручності, адміністрація закладу мала б розробити розклад навчальних занять під час дистанційного навчання. 69,3% опитуваних вказали, що такий розклад є і його переважно дотримуються учні і вчителі, 10,3% вказали, що розклад є, але його не дотримуються і 17,9% зізналися, що розклад відсутній.

12,9% опитуваних вказали, що комунікація між учнями та вчителями відсутня або частково відбувається через класного керівника.

Зважаючи на вищевказане та з метою організованого закінчення навчального року в період карантину, підведення підсумкового оцінювання рекомендуємо керівникам закладів загальної середньої освіти міста провести онлайн-наради з педагогічними колективами, визначити форми проведення тематичного оцінювання учнів (враховуючи технічні можливості учнів), графіки їх проведення та оприлюднити графіки на сайтах підпорядкованих закладів освіти для своєчасного ознайомлення здобувачів освіти та їх батьків.

Завідувач методичного кабінету  Ольга Ліпінська

Додати коментар

Ви маєте Увійти , щоб додати коментар..