Про кар`єрних радників у запитаннях та відповідях

324-compressorПокращення сервісного обслуговування клієнтів та забезпечити працевлаштування громадян, поєднуючи їх інтереси, реальні знання та навички з вимогами сучасного ринку праці – одне з першочергових завдань державної служби зайнятості. Одним із кроків для досягнення цієї мети може стати запровадження інституту кар’єрних радників.

На які послуги зможуть розраховувати особи, які шукають роботу, та звернулися до служби зайнятості?

Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» та статті 7 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» служба зайнятості надає такі види соціальних послуг:

  • пошук підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, у тому числі шляхом організації громадських та інших робіт тимчасового характеру у порядку;
  • професійна підготовка або перепідготовка, підвищення кваліфікації у професійно-технічних та вищих навчальних закладах, у тому числі в навчальних закладах державної служби зайнятості, на підприємствах, в установах, організаціях;
  • профорієнтація;
  • отримання інформації про заходи для самостійного пошуку роботи та обрання бажаного виду діяльності чи само зайнятості;
  • видача ваучера для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян шляхом перепідготовки, спеціалізації, підвищення кваліфікації за професіями та спеціальностями згідно з пріоритетними видами економічної діяльності, підготовка на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні;
  • інформаційні та консультаційні послуги, пов’язані з працевлаштуванням в тому числі і за допомогою актуальної бази вакансій в межах України та в окремих галузях ринку праці Держави Ізраїль.

Хто такі кар’єрні радники?

Кар‘єрні радники – фахівці служби зайнятості, які надають послуги громадянам, що шукають роботу, у тому числі тим, які мають роботу, але бажають її змінити, зареєстрованим безробітним та здійснюють індивідуальний супровід таких осіб з метою їх подальшого працевлаштування.

Як саме допомагають кар’єрні радники?

Кар‘єрні радники допомагають особам усвідомити їх сильні особистісні якості, самостійно визначити наявні конкурентні переваги, зокрема здібності, навички та спільно з клієнтом скласти індивідуальний план надання послуг чи план працевлаштування, що надасть змогу особам уникнути ситуації, коли через неправильну оцінку стану ринку праці клієнт сам перешкоджає власному працевлаштуванню.

Окрім цього, фахівці зможуть навчити, як самостійно здійснювати пошук роботи, як готуватися до співбесід, як підготувати резюме, як обрати суб‘єкта освітньої діяльності, який допоможе удосконалити компетентність клієнта, якщо це необхідно. Звичайно кар‘єрний радник не зможе самостійно надавати усі ці послуги, але максимально швидко та професійно допоможе підібрати спосіб їх отримання.

Які переваги співпраці з кар’єрним радником?

  • пошук роботи по всій території України;
  • супровід під час підготовки до співбесіди з роботодавцем;
  • підтримка при самостійному пошуку роботи;
  • індивідуальний підхід під час визначення необхідних послуг;
  • сприяння започаткуванню власної справи.

Також кар‘єрні радники підтримують клієнтів у прийнятті рішень, пов‘язаних з кар’єрою. Вони мотивують досягнення шукачами визначених цілей, навчають працювати з психологічними перешкодами та спонукають клієнтів проявляти активну та відповідальну позицію у пошуку роботи. Взаємодія кар‘єрного радника та клієнта передбачає, що обидві сторони будуть взаємно сприяти працевлаштуванню особи.

Як часто мають відбуватися зустрічі шукача роботи з кар’єрним радником? Чи є вони обов’язковими?

Реєстрація громадян у службі зайнятості регламентується Законом України «Про зайнятість населення» та проводиться відповідно до Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року №792 .

Відповідно до пункту 28 Порядку №792, зареєстрований безробітний відповідно до свого індивідуального плану працевлаштування зобов’язаний відвідувати центр зайнятості, у якому він зареєстрований, не рідше ніж один раз на 30 календарних днів, крім випадків, що сталися внаслідок надзвичайної ситуації, з пред’явленням паспорта громадянина України чи іншого документа, що посвідчує особу, та трудової книжки.

Зареєстрований безробітний, який із поважної причини не зміг звернутися до центру зайнятості у строк, установлений кар’єрним радником для відвідування, повинен відвідати центр зайнятості не пізніше ніж у день, що настає після закінчення дії обставин, які склалися у зв’язку з поважною причиною, за умови підтвердження її наявності відповідними документами.

У разі, коли такий день припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, зареєстрований безробітний повинен звернутися до центру зайнятості у перший робочий день, що настає за ним. Періодичність та кількість зустрічей визначається кар’єрним радником індивідуально з урахуванням запланованих заходів та потреб ринку праці.

 

Владислава Рашевська, заступник начальника відділу організації працевлаштування населення Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості

Додати коментар

Ви маєте Увійти , щоб додати коментар..